Kanada'ya gidip ilk olarak markette, pizzacıda çalışmak?
  • Merhabalar,
    Mak mühendisiyim (2 yıl tecrübe) önümüzdeki sene kanadaya göçmen olarak gitmeyi planlıyorum. ing'cem gayet yeterli. Amerika yada kanadaya daha once giden arkadaslarım gider gitmez ortama uyum sağlayana kadar ve iş bulana kadar cafe - market- pizzacı gibi yerlerde calısmamın cok büyük fayda sağlayacağını ve bir miktarda maddi desteği olacağını söylüyorlar. Bunu gerceklestirmemiz olasımı?? yaklasık olarak nekadar para kazanılır??? kendi meslegim icin saglam resume hazırlamak iş bulmak mı daha kolay, yoksa 6 aylık programda sertifika alıp baska bir iş grubunda iş bulmak mı kolay?? Ve türkiyede prof. müzisyenlik yapıyorum, orada da bar yada herhangi bir yerde müzisyenlik yapabilirmiyim, gitar dersi verebilirmiyim?? müzisyenlikten para kazanabilirmiyim? Yardımcı olacak herkese şimdiden teşekkürler.
  • moralini bozma gibi olmasin ama albertada turkiyede makine muhendisi olup kanadaya 3.5 sene once gelmis bir arkadasla tanismistim 2 ay once. cocuk 3 senedir insaat islerinde falan calisiyordu. sormustum meslegini niye yapmiyorsun diye, burda diplomami saymiyorlar, ustune yine okumam lazim diyordu.
    pizzacida calismak kolay, geldiginde bulursun pizzacilarda is ama umarim uzun sure calismassin yoksa yazik olur senin universitede okudugun yillara.
    bol sans
  • Saol dubber, Evet diplomayı saymadıklarını okumustum gerçi ufak bir şansım oldugunu dusunuyorum iş bulma konusunda. bu koşullarda göçmen olarak gelip bir yandan çalışıp bir yandan yüksek lisans yapmam mı daha mantıklı, yoksa yüksek lisans için gelip yanında birşeyler yapmak mı doğru olur?? yüksek lisans için gelince, çalışma izni gibi bir sıkıntı olabilirmi?? Son olarak müzikten birşeyler yapılabilirmi?? canlı müzik yapan bol bol yer varmı? yoksa TR gibi orada da işe yaramazmı??
  • Ve bu koşullarda, göçmen olarak gelirsem "yüksek lisans" mı yapmalıyım yoksa "sertifika programı" ile uzmanlaşmalıyım?? İş bulma durumu ve ücretleri açısından hangisi daha iyi olur?? Bu konu tam bir çelişki benim için.
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
  • sen sanirim gocmenlere verilen haklari ogrenememissin. gocmen olarak gelince, calisma izninde sorun falan olmaz, kanadaya gelince 1 ay icinde pr kartini alirsin, onu alir almaz istedigin iste calisirsin. pr karti zaten sana bu hakki veriyor. musik isini bilemem, ne tur muzik yaptigina ve nerde yasadigina bagli. turk halk muzigi yapiyorsan ac kalirsin, turkce rock yapiyorsan ac kalirsin, ingilizce birseyler calman lazim.
    yuksek lisansmi veya sertifika programimi sana kalmis birsey.
    ama elinde geliyorsa power engineering oku derim, iyi para kazanirsin albertata hemde cok iyi para.
  • vintage,
    kusura bakma ama kendi dalinda yuksek lisans yapmazsan pizzacilik konusunda master yaparsin ona gore,
  • GulcanGulcan
    Moderatör
    Vintage,

    Yeni gocmenlik sistemini incelemeni tavsiye ediyorum. Makine muhendisi olarak nitelikli isci kategorisinden basvurman mumkun degil. O yuzden eger gocmenlik dusunuyorsan bir egitim ile gelip ondan sonra CEC, PNP gibi gocmenlik kategorilerinden yararlanmaya calisabilirsin. Bu da egitimi gocmenlikten onceye atacagi icin finansal olarak daha masrafli ve uzun bir yol. Ama gocmenlige gectiginde is, egitim, adaptasyon gibi konularda daha hazirlikli olmani saglayacagi kesin. Eger birikiminiz yoksa Kanada'ya gelmeniz zor, gocmenlik icin ise mesleginizin talep edilmesini beklemek durumunda kalirsiniz.
  • pizzaci veya marketlerde kolay is bulursun. ama alacagin para ayda $2000'i gecmez. o da hergun calisirsan. o yuzden eger vizeyi alip gelirsen oncelikle bir sertifika programi bul derim.
  • Pizza deyip gecmeyelim yinede, Turkiyedeki Pizza Pizza nin sahibi, kanada'da 10 sene pizzacilik yapti ve sonra Turkiyeye geri dondu. Su an turkiyenin en buyuk pizza zincirine sahip adam.
  • ben bu girisimci arkadasi cok takdir ediyorum, bravo yani,
  • Hepinize yorumlarınız için teşekkür ediyorum. Ben göçmenlik için bütün şartları sağlıyorum. puanım da fazlasıyla doluyor. Daha once de ottawada yaşamıştım 1.5 sene. Power engineering önerisi için teşekkürler onu oncelikle araştıracağım. Maddi olarak çok olmasada 20000 CA$ kadar birikimim var 1 senede kendimi doğrulturum gibime geliyor. Bu sebeplerden göçmenlik için başvuracağım. Part time bir işe girmeye çalışacağım. bu sırada uygun fiyatlı sertifika yada yüksek lisans programlarından birine kayit olup düzgün bir iş için gerekli belgeleri tamamlamış olurum. Post-graduate 'in daha kısa süreli ve daha ucuz olması benim için avantaj tabikide. ayrıca Tez derdi olmayacak. Düşüncelerim bunlar. "Cok sacma", yada "bir de bunlar var" diyebilecek arakdaslarda tekrar yorumlar bekliyorum. düşüncelerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
  • Sayın vintage;
    TR gibi bir yerde 20.000cad biriktirebildiysen bence kanadada başarılı olursun. burda durum belli 9 senedir durmadan çalışıyorum ama sonuçta birikimlerimiz olmasına rağmen huzurumuz sıkıntıda. ne oldu ne olacak derdindeyiz. sadece para kazanmak için avrupa veya kanada gibi ülkeleri tercih edenler tabi ki var....ama bence önemli olan huzur ve stabilite. bugün uçak biletlerimi aldım. eşim ve 2 yaşındaki çozuğumla 27 ekimde torontoya gideceğiz. aylık kazancım ve birikimlerim gayet iyi ama ben gidince pizzacıda çalışacam. burdaki işleri ortağıma bırakacağım. huzurlu bir yaşam tereddütsüz bir gelecek için kanada dedim. umarım öyle olacaktır. önce olumlu bakmak önemli ve hedefe kitlenmek. tabi benim fikirleirm bunlar umarım düşündüğüm gibi olur ve diğer herkesinde gönlünce olur.
    saygılar....
  • Merhaba ceyon,

    Kesinlikle size katılıyorum. Türkiyede gelirim ortalamanın üzerinde rahat bir yaşam sürüyorum denilebilir. Ancak ben maddiyattan ziyade huzur ve sakinlik arıyorum. Değişiklik arıyorum. Hiç bir yerde hayat kolay değil ve çok çalışmak gerekir. Bunun bilincindeyim. Kanadaya "köşeyi döneyim çok zengin olayım" mantığıyla gidip hüsrana uğrayanları gördük. Çocuğunuz ve kendiniz için daha berrak bir gelecek arıyorsunuz. Sakinlik huzur arıyorsunuz . İşte bu sebeplerden seçilebilecek bir ülke Kanada. Hangi işte olursa olsun çalışmak ayıp değil. Burda çok itibarlı olsakta huzur aramanızı cok iyi anlıyorum. Ve bunun bedeli olarak başlangıçta az gelirli yerlerde, uyum sağlama amaçlı çalışmak hiç mi hiç sorun teşkil etmez. Sizi yürekten kutluyorum. Hayırlısı olsun.. güzel haberlerinizi ve gelişmeleri bekliyorum.
  • Ben 20 yaşındayım acaba bende üniversite için başvurcam ama babm bana ordda tutunup ukuycağıma güvenmediği için maddi yardımda pek bişi yapmicakmış ben çok isitoyrum bütün türk derneklerine başvurmak istiyorum gerekirse okuldan sonra gece gündüz çalışırım masrafları karşılamak için anadolu lisesi mezunuyum ingilizcemide geliştirecem

    dubber ve sait forumda gördüğüm kadarıyla tecrübelisiniz bana yardımcı olursanız cok ama cok mutlu olurum=)
  • Arkadaşlar merhaba,
    Ben 23 Eylülde Vancouver'a uçuyorum. Work and Study programına katılıyorum. 17 Mayıs 2010-26 Kasım 2011 tarihlerini kapsayan vizem var.Ama şöyle bir sorun var.Programım bana harçlığımı çıkartabileceğim bir iş sağlamıyor.Kendim bullmalıyım yani.Bunun için de çalışma izni almam gerekiyor.6+6 aylık bir program bu ve 2. 6 aylık dönemde stajım var.Yani havaalanında en kötü ihtimalle son 6 aylık dönem için bir çalışma izni verecekler.Ama sorun oluşturan durum şu : Ben ailemden harçlık alamam yani ekonomik olarak bana yardım edemezler bazı sağlık sorunlarından dolayı.O yüzden ne yapıp edip benim Vancouver'da iş bulup çalışmam gerekiyor.
    Problem kısacası bu arkadaşlar. Tavsiyelerinizi dört gözle bekliyorum.Çok teşekkür ederim
  • oraya gidip yerleşmiş olanlar dalgalarını ii geçio valla ...
  • Sitenize yeni üye olduğum için soruların ve karmaşık gelen cevapların yabancısıyım sormak istediğim şudur ve bilgilendirirseniz memnun olurum.
    Bende diğer istek sahibi vatandaşlarımız gibi Canada'da yaşamak ve çalışmak isteyen fakat gerekli kriterlere uygun olup yada olmadığımı bilmeyen bir üyenizim.
    5 yıldır Taksim/Beyoğlu hattında özel bir şirkette güvenlik görevlisi olarak çalışmaktayım.
    Yaş : 26
    (İNGİLİZCE)
    Öğreniyorum : Intermadiate
    Konuşuyorum : Elementary
    Eğt.Durumum : Lise' dir.
    Bu şartlar altında ne yapılabilir? Yardımcı olursanız sevinirim.
    OLMAZ OLMAZ diyenlerden değilim :)
  • Buarada bekarım I live alone :)
  • Degerlendirme yapmak haddime degil ama su sartlarda zor gibi gozukuyor.
    Oncellikle Is tecrubeniz ve mesleginiz, su an Kanadaya gocmen olabilmeniz icin elverisli degil. Bu yuzden Kanada icerisinde denenebilecek yollari izlemenizi tavsiye ederim.
  • Hayalim değil ama yaşamak ve azından gidip görmek istediğim birkaç ülkeden biridir "Canada". Yorumunuz için teşekkürler fakat bi deneme atışı yapmam lazım hiçbirşey yapmadan olmuyor o açıdan bi gelişme olursa :)) sizede haber veririm. :))
  • ben tamamen kanadaya yerleşmek istiyorum mesleyimde aşcılık ve ben kanada vatandaşı olmak istiyorun nasıl yapabilirim bunu.
  • eşim üniversitede yabancı dillerde okutman 33 yaşında ben hemşireyim aynı zamanda türkçe öğretmeniyim kanadaya yerleşmek istiyoruz sizce şansımız nedir
  • başvururken neler yapmalıyız
  • gonul
    www.cic.gov.ca sitesine bir zahmet girıp araştırma yapın lütfen

    goçmenlikle ilgili temel bilgileri oradan öğrendikten sonra buraya daha spesifik sorularla gelin... size yardımcı oluruz.
  • Meraba arkadaslar bu hafta vize başvurusunda bulundum şu anda cevap bekliyorum inşallah vizeyi alabilirisem bu ayın sonunda torontoya gelecem ilac tan 7 aylık dil kursu sonrasında 2 yıllık bi üniversite okucam meslegim su tesisatı kanadada su tesisatıyla ilgili bi iş bulmak istiyorum bu meslek sektöründe acık oldugunu duydum sizce üniversitede nasıl blr bölüm okumalıyım(mecbur okucam basit 2 yıllık bir bölüm olucak büyük ihtimalle) yada bu meslek için nasıl bir sertifika almalıyım yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkrler (bu arada bütün danışmanlar ilac i öneriyor ama forumdan okuduğum kadarıyla tam zıt düşünce hakim kafam karıştı bu tezatlığın nedeni ne acaba_?)
  • araştırma yapıyoruz , sizin bu işte uzman olduğunuzu düşünerek sadece şansımız nedir diye öğrenmek istedik söylediğiniz siteye baktık zaten
  • diğer arkadaşlar da benden çok farklı soru sormamış ki
  • gonul hanım, alınmayın lütfen,

    sorduğunuz soru 'neler yapmalıyız?' olunca anlatılması gereken o kadar çok şey oluyor ki, fikirlerimizi verirken zorlanıyoruz.
    Ama yine de yanıtlamaya çalışayım.

    1. Sizin mesleğiniz öncelikli meslekler listesinde. Ancak şöyle bir durum var. Siz Türkçe öğretmeniyim dediniz, hemşirelik eğitimi aldınız mı, bu işi ne kadar süredir yapıyorsunuz, diplomanız var mı, detaylandırınız hangi okuldan mezunsunuz, çalıştığınız hastane vs nedir?
    2. Eğer yukarıdaki şartı sağlıyorsanız, ikincisi İngilizce durumunuz nedir, eğer başvuruda bulunabilmeniz için konuşma, okuma, yazma ve dinlemede intermediate olmanız gerekiyor, bunu da ielts sınavına girerek ve ortalamada 6 alarak kanıtlamanız gerek. IELTS belgesi olmadan başvuru yapamazsınız.
    3. Eğer bunu da yerine getirdiyseniz, bu kez bankada 2 kişilik bir aile için 14 bin dolarınızın bulunması gerekiyor. Bu para bir kerede yatırılmamış olmalı. Hesabınızda başvuru süreci boyunca saklı kalmalıdır. Artı her çocuk için 3 bin dolar gerekmektedir.
    4. Mesleğiniz gereği yalnızca siz başvurabilirsinz, eşinizin meslek durumundan bir uygunluğu yok şu anda.
  • sağlık meslek lisesini bitirdim diplomam var fakat hiç hemşirelik yapmadım tecrübem yok hemşirelik yapmadan ünv.kazandım sonrada öğretmenlik yapmaya başladım şu anda özel bir kurumda öğretmenlik yapıyorum bankada yeterli miktarda param var 3 yaşında çoçuğum var orta düzeyde ingilizcem var aslında eşim başvuru yapacaktı ünv. akademisyen sanırım onun şansı pek yok,kanadada hemşirelikle ilgili herhangi bir kurs alıp çalışma imkanı bulabilrmiyim,siz nasıl bir yol izlememizi önerirsiniz gerçekten huzurlu bir yaşam istiyoruz çocuğumuzun iyi bir eğitim almasını istiyoruz bu arada verdiğiniz bilgiler için çok tşk ederim
  • isteklerinizde sonuna kadar haklisiniz, kanada gercekten cocuk yetistirmek icin iyi bir ulke, ancak unutmayin kandada sartlari cok zor olan bir ulkedir, buradaki yasam konullari, kiralar, vergiler vs her sey cok zorlayicidir, ailelerin cok cok buyuk fedakarliklara katlanmasi gerekir, soyle sorayim size, burada geldiginizde en az iki yil birikimlerinizden harcamayi goze aliyorsaniz, butun egitim hayatinizi yeniden planlayabilecekseniz, gerektiginde bulacikci, temizlikci olarak calisabilecekseniz gelin... ama biz bunlari yapamayiz diyorsaniz, hic gelmeyin daha iyi,
    zaten mesleki deneyim olmadan basvuramazsiniz, arti burada bir hemsirelik okulunu bitirmeniz en az iki yil surer, bu sure icinde de calisamazsiniz, esinizi yaniniza alamazsiniz,

    yani su an gocmenlik icin basvuru yapamazsiniz kisaca
  • Cosimo, dogru soze birsey denmez. Iyi aciklamissin, tbr
  • bence hic oyle abartmayin... ilk birkac sene pizzzacida calismak butun sorunlarinizin ustesinden gelecektir... heleki birimis biraz paraniz varsa sorun yok... ben suan pizza pizzada driver lik yapiyorum... haftanin 4gunu 10 saat kalan 3 gunu 4er saat calisiyorum... aylik kazandigim para 3000$ in uzerinde...gunluk sigaram, hergun disarda yemek, aylik 200$ araba sigortasi ve 300$lik benzin masraflarimi cikardigimda yaklasik 1000$ para kaliyor...
    bende bilgisayar programlama okudum... ve burada tekrar bilgisayarla alakli bir program okumak istiyorum... ve okul icin para biriktiriyorum... bu isi bi kac seneligine yapmayi zaten goze almistim...

    burada turk bir abim var... kendisi odtu matematik, bogazici bilgisayar ve en son olarak burada bir universitenin uzay muhendisligi bolumunu bitirdikten sonra butun canadian tire larin bilgisayarlarinin bagli oldugu serverin basinda duruyordu... saatlik 75$ civarinda bi paraya calisiyordu... bunlari yapmadan once 3.5 sene boyacilik yapti...

    yani anlatmak istedigim eger planlariniz varsa acele etmenize gerek yok... bu ulkede herseyi yapabilirisniz...
  • merhaba crazy
    mart ayında lisan için vancouvera gidiyorum.4 aylığına.
    kursum 12.30 da bitiyor.
    bende pizzacıda çalışabilirmiyim.
    biraz birikimim var ama.tasarım kurslarına katılmak istiyorum kanada da.
    iş bulmak zor mu?
    birde nasıl başvuru yapmam lazım.iznim yok ters bir insana denk gelirsem.
    biraz bilgi verirseniz çok sevinirim.
  • kalamar, pizza pizza'da kacak calisamazsiniz sanirim. kacak calismak cok cok zor, kimsenin bu saatten sonra goze alabilecegini sanmiyorum
  • kalamar

    cosimoya yari yariya katiliyorum... dedigi gibi 4 ayligina pizza pizzada calisamazsin...cunku orada calisabilmek icin en az 6 ay deneyimin ve tanidigin yoksa illaki daha once baska bi pizza pizzada calisman geerekiyor... hadi diyelimki pizza pizza gibi biyer de calismicaksin normal bi yerde calisacaksin yinede imkansiz...

    cosimoya katilmiyorum cunku; benim calisma iznim oldugu halde bugune kadar yanimda calisan once izinsiz oldugu halde bugune kadar birisinin gelipte nerde senin calisma iznin diye sorani gormedim... ancak seni sikayet edecekler oyle... kafanizda ya 1-2 saatligine yardim etmeye geldim yalanini sakin dusunmeyin cunku birisi sizi sikayet ederse zaten size gelmeden once 3-4 gun boyunca sizi takip ediyorlar...
  • herhangi bir yerde de mi çalışamam dönerci falan.
    bayan olduğum için belki mutfakta iş verirler. :(
  • @Crazy
    Öncelikle bilgilendirmelerin için teşekkür ederim bende senin gibi her konuda çalışmayı göze almış birisiyim.
    şu soruma örnek vermek gerekirse
    6 aylık bir dil eğitimi programına geleceğim kısmet olursa çalışma iznini sen nasıl aldın yani otomatik eğitim alan öğrencilere veriliyor mu yani
    sen nasıl neler yaptın işlem basamağını sırasıyla yaptıklarını paylaşırsan eminim bir çok arkadaş faydalanacaktır ve yol göstermiş olacaksın çok teşekkürler Hayırlı günler.
  • inan donercide calismak istemezsin,
    buradaki donercilerde calismak icin saglam bir mide lazim insana.
  • crazy,
    pizzaci eleman ariyorum diye ilan verse craigsliste, sen de cok iyi biliyorsun ki, en az 50 cv gelir bir gun icinde. bunlarin en az on besinin 1 yillik pizzaci deneyimi vardir, kalanlari da mutfak islerinde deneyimlidir, deneyimli olanlarin da tamaminin sin numberi vardir.
  • cosimo craigsliste ve kijjiji ye gir... 5 taneden fazla pizza pizza icin eleman arayan bulamazsin... pizza pizza, pizza hut yada swiss challet gibi firmalar boyle yerlere asla ilan vermezler... onun icin once birkac ay kose bucak yerlerdeki subesi olmayan yerlerde deneyim kazanacaksin... daha sonra pizza pizzalarin hepsini tek tek dolasip numarani ve calisabilecegin saatleri birakacaksin... sonra bekliceksin seni aricaklar... emin ol 1 hafta icerisinde illaki bi yere yerlesirsin... sadece pizza pizzanin benim bulundugum bolgede 200 tane subesi var... buna pizza hut ve diger subesi olmayan pizza dukkanlarinida katarsan yaklasik 300-350 tane dukkan yapar... herbir dukkanin en kotu gunu icin en az 3-4 elemana ihtiyaci var... var gerisini sen hesapla.... kaldiki herhangi bir pizzaci bile eleman ararken elbetteki deneyim arayacaktir ama sonucta pizza isinde calisanlarda dogar dogmaz pizza isine baslamamislardir... bir turk pizzaci olur ne biliyim zenci bolgesinde pizzaci bile olur... ilk basta paraya bakmayip isi ogrenmeye bakicaksin... gerisi zaten kendiliginden gelir.. ornegin ben 2 ay boyunca bi zenci bolgesindeki pizzzacida calistim... calisma saatim 11den 5e kadardi... 6 saatte gelen siparis sayisi 10u bulmuyordu... ama simdi yasadigim sehirin en yogun bolgesinde calisiyorum... ve sadece 5 ayda bu noktaya geldim...

    kaldiki daha oncede soyledigim gibi pizza isine izinsiz calisip yakalanani duymadim gormedim...sin numarasi sadece senin yasal olarak yani cheque ile calisman icin gerekli... pizza sektorunde hangi iste calisirsan calis kasiyerlikten tut soforluge kadar butun calisanlar paralarini cash olarak alir... o yuzden pekte sin numarasina gerek yok...

    genel olarak konusayim.... pizza isinde soforseniz ve en kotu dukkanda calisiyorsaniz sizin yapacaginiz isleri soyleyeyim... en kotu dukkanda hersey elle yapilir... yani unu, yagi ve suyu karistirarak hamur yapar ve onu kesersin... makinalarla yesil biber, mantar ve peynir kesersin... domates ve sogan senin yetenegine kalmis elinle kes kesebildigin kadar... ingilizcen yoksa zaten seni dukkana gelen musteriyle muhattap etmezler... gerisi siparis kaginda yazilan siparis detaylarini okuyup ona gore hazirlayip cantaya koyup adresi bulmaya kalmis... butun gun arabada oldugun icin cayini ic sigarani ic otura otura geziyorsun... pizza pizzada ismi buldun? hamur hazir yapilmis gelir sadece kesersin... peynir ve mantar hazir kesilmis gelir... yesil biber, domates ve sogan icin makinalar vardir koyarsin kolayca keser... siparis kagidini okumana gerek yok pizzayi yapan kisi herseyi hazirlar sen cantana koyar ve yola cikarsin... dukkana gelen musteriler icin kasiyerler ilgilenir... sen zaten on tarafa gelen musteriyi bile gormezsin... en kotu dukkanla pizza pizza arasindaki tek ortak nokta bulasik yikamaktir... eger turksen ve isi biraz biliyorsan ondan kacmayida zaten ogrenirsin :) siparis dagitim yani delivery isinin en son noktasi swiss challettir... hic birseye dokunmazsin.... sadece siparisleri goturursun... saatlik 6$ ucretinin yaninda en ufak siparisin 35$ olmasindan dolayi alacagin en kotu bahsisinle inanilmaz paralar yaparsin... ama oralarada girmek neredeyse imkansiz... cunku giren cikmiyor... bir turk abim calisiyor swiss challette... 5 yildir orada calisiyor... 5 yilda 2 ev 4-5 tanede devremulk aldi turkiyeden... var gerisini hesaplayin...

    @isyan34

    kardesim benim durumum biraz farkliydi... ben buraya gocmen olarak geldim... elimde calisma iznim vardi... ama emin ol bu halde bile 1 yil resmen bocek gibi 1 odanin icerisinde yasadim... donercilik, halicilik, bulasikcilik, el ilani dagitimi gibi bir suru ise girdim ciktim... hatta bilgisayar bilgim oldugu icin turk gazetelerinde bilgisayariniz tamir edilir ilaniyla bile ufak ufak para kazandim... daha sonra bir arkadasim pizza isini onerdi... borcla araba aldim... 1 senedir bu isteyim... ve suan o 1 seneyi bocek gibi yasadigima bin pismanim....

    @kalamar

    gerci sadece kalamara degil butun bayan arkadaslara soyluyorum... vancouverda torontoda ve montrealde bir cok turk restoranlari var... buralarda doner kesmek yerine bulasik yikamayi bile tercih etseniz saatligine 10$ ucret alirsiniz... heleki biraz ingilizceniz varsa garsonlukta saatlik 10$in yanina alacaginiz bahsislerle gunde 100-150 dolar civarinda para yapmamaniz icin onunuzde hicbir engel yok...

    sadece donerciligi dusunmeyin... temizlik isi yada turk ailelerin cocuklarina bakicilik islerinede goz gezdirin.... hicbirseyi begenmiyorsaniz saga sola kopeginiz gezdirilir ilani verin 1 saatte 50-60 dolar bile kazanabilirsiniz...
  • crazy
    öncelikle bilgileriniz için çok teşekkür ederim.

    ben aslında grafik tasarım okudum. türkiyede de kendi işimi yapıyordum zaten.ama ingilizcemi geliştirmeyi uzun zamandır istiyorum.
    ingilizcem orta seviyede. kursum 12:30 da bittiği için çok vaktim kalıyor. bende tasarımla alakalı kurslara katılmak istiyorum.
    mart ayında vancouver da olucam inşallah.bana önerebileceğiniz bir yer olursa çok sevinirim.ilginize teşekkür ederim
  • @Crazy
    öncelikle hem üzüldüm hem sevindim ALLAH muvaffak etsin devamı gelir inşallah bende burada bilgisayar teknolojisi ve programlama okuyorum
    Eğer bilgin varsa bu çalışma izni meselesini derinlemesine bana aydınlatmanı isterim herkes yüzeysel birşeyler diyor ne işlem sırası var ne bir şey anlayacağın yol gösteren yok cig.ca gir diyorlar bak oradan vs
    Bende senin gibi göze almış durumdayım eğitimimi alırken en azından masrafları karşılayabileceğim bir işim olması önemli
    Tavsiyelerin vs nelerdir böcek gibi yaşadım diyorsun çok üzüldüm bizlerinde aynı duruma düşmemesi için püf noktalar mücadele etmemiz gerekenleri tekrar aklında olanlar varsa paylaşırsan çok sevinirim birbirimize destek olmalıyız her yerde
    Hayırlı günler dilerim çok teşekkür ederim çok aydınlatıcı deneyimlerin vs.ALLAH'a emanet olun
  • arkadaslar hepinize mrb ben amerikaya b.1. vizesiyle geldim kapidan cikinca da 6 aylik oturum verdiler ama vizemin bitmesine 1 ay kaldi dedim turklere kanadayada gidim boraya gelmisken dediler ditroyitten hemen gec git bise olmaz dediler bende bir arkadasimdan rica ettim o amerikan vatan dasi olmus kapiya vardim onun ehliyetini isdediler poreplem yok benimkini isdediler bende turk ehliyetimi verdim sonra pasport isdedi beni kadada iceriye aldi emir gireysine gonderdi neden oraya gitmek isdedin dedi kumar haneye gitcem dedim nekadar paramin oldunu sordu soyledim bana bir evrak hazirladi imzalatdi kapidan polis esliyinde geri donderdi imzaladim evrak ne diye sordum benim kanada kapisina gelip vizem olmadi icin geri cevirdi gine dahil emerikada CANADA KONSOLOSLUGUN ADRESINI VERDI ORDANDA VIZE AL OYLE GELDE BEN KONSOLOSLUGA BAS VURMADIM AMA BASKA YOLLARDENIYORUM YANLIZ ARKADASLARDAN BIR TEK ONEMLI RICAM VAR KULAKDAN DUYMA BILGILERINI SAKIN YAZMASINLAR BASKASINA SEBEB OLMASINLAR BIR SEYI GERCEKDEN DENIYEN YASIYAN ARKADASLAR YAZSIN KI GERIDEKI ARKADASLARA YARDIM CI OLSUNLAR BURDA BIR TURDEN YARDIM ISDEDIMI BIR ADRES SORDUMU SANKI ADAMIN MALVARLINI ISDIYORSUNUZ YA BOYLE TURK OLMAZ OLSUNLAR HEPSI ICIN DIYILLER ADAMLAR BILDIYI KANUNLARI BILE SOYLEMIYORLAR BOYLE IS NE TURKLUGE NEDE KURTLUGE SIVAR ARKADASLAR YANLIZ ZORLARI BASARAN ARKADASLAR GERIDE ZORLARI BASARMAK ISDIYENLERE YARDIMCI OLSUNLAR BIR KUSURUM VARSA AV OLA SAYGILAR YAZDIKLARIMI SAHSEN BEN DENEDIM KULAKDAN DUYMA DIYIL BY
  • @kalamar

    vancouver... bu sehir uzerine konusayim... bu sehirde cok sayida turk oldugu icin turk gazeteleri bulabilirsin... grafik tasarim yapiyorum diyorsun... senin yerinde olsam hemen turk gazetelerine ufak ufak ilan veririm... yok web sitesi yaparim yok karvizit dizayni yaparim falan filan... hatta turk dukkanlarinin listelerini bulursan kendi kart vizitini yaptir (500 tanesini 15$a yapiyorlar) tek tek birak... hatta turk restoranlarinin menu yada el ilani dizaynlarini ucuzdan yapmaya calis... senin icin iyi bi baslangic olur... zaten turk mekanlarini dolasirken kendin icin calisacak yerde bulabilirsin...

    @isyan34

    kardes valla benim geldigim donemde kisa donem ogrencilere calisma izni vermiyorlardi... ama yeni cikan bi yasayla bu da mumkunmus... tam detaylarini bilmiyorum ogrenir tekrar yazarim...


    genel olarak konusayim... herkeste oldugu gibi benimde ilk baslarda dil sikintim vardi... herkes sunu dusunuyor ingilizceyi ya tam konusursun yada hic... boyle bisey yok... burada ingilizce konusmaya calisan turkleri goruyorum hem gecmis zamani hemde simdiki zamandi bir cumlenin icinde konusarak islerini yurutuyorlar... buraya gelmeden once yada geldikten sonra is ararken yada iste calisirken ingilizce nasil olmali? diye dusunuyor herkes... inanin bana her is sadece belirli bi kalipta ilerliyor... kalip derken, mesela donercide calisiyorsunuz... donercide calisirken ne konusulabilir?
    -merhaba
    -yardimci olabilirmiyim?
    -et donermi tavuk donermi?
    -ekmek arasimi yoksa tabakmi?
    -(malzemeleri kast ederek) herseyden istiyormusunuz?
    - buradami yiyeceksiniz yoksa goturecekmisiniz?

    inanin bu kadar... pizza isinde soforseniz:
    -merhaba
    -siparis toplaminiz ..... dolar
    -afiyet olsin iyi aksamlar....

    bukadar... anlatmaya calistigim sey su... bir ise girecekseniz once bi hayal edin bu iste ne olur ne konusulur... yazin turkcesini kagida arkadaslariniz araciligiyla yada internetteki sozlukler araciligiyla ingilizcesini ogrenin... ondan sonrasi zaten kendiliginden yavas yavas gelisir... sagdan soldan duydugunuz ufak cumle kaliplari yada ingilizce sozcukler sizde ister istemez kafanizda yer edecek... ve baslayacaksiniz yavas yvas gelistirmeye...

    ben kendi yasadigim zorluklardan bahsederken yani bocek gibi yasadim derken issizlikten bahsediyordum... sonradan tek tuk islere girip cikmaya baslayinca fark ettimki o kadar zor degil bu ingilizce dedikleri sey...

    bu ulke cok farkli... tanimadiginiz insanlar size gunaydin iyi aksamlar der... yolda yururken bir kiza bakarsiniz kiz size gulumser... yada bir erkege ters ters bakarsiniz adam merhaba der yaninizdan gecer gider.. ben buraya ilk geldigimde sirf sikintidan millete omuz atiyordum bisey soylesin diye ben omuz attigim halde adamlar ozur diliyordu... ondan sonra fark ettim burasi farkli bir ulke...bukadar pozitif insan varken asla ve asla kendi icinize kapanmayin... ingilizceniz zayif bile olsa insanlarla muhabbet etmeye calisin... mesela metroda gidiyorsunuz yaninizdaki kisi basketbol sayfasini okuyor... hangi takimi tutuyorsun diye muhabbet etmeye calisin... kesinlikle cekinmeyin benim inggilizcem kotu insanlar bana guler diye... bu ulkenin nufusu 35 milyon... rahat 20 milyonu sizin benim gibi disardan gelmis kisiler... onlarin ingilizceside muhtesem degil zaten... onlarda sizin gectiginiz yollardan gectigi icin sizin duzgun kuramadiginiz cumleler olsa bile onlar sizin ne anlatmak istediginizi anlarlar...

    hafta sonlari diskolara barlara gidin... ben burada sadece `hey how is koink` diyen okuzun bile kiz arkadas yaptigini gordum.... chinese bolgelerindeki berberlere gidin 5$a tras olursunuz... olurken adama `where are you from` diye sorun `no english` diye cevap verir geneli... adam bunu soyleyemiyor ama yinede isini yapiyor...

    kisacasi KORKMAYIN... korktugunuz seylerin uzerine gidin... zaten bunlari yaparken diger turklerlede karsilasirsiniz... onlarla muhabbet ederken onlarda bi noktada size illaki yardimci olacaktir... ama soyle biseyde var...

    bunu kimse inkar etmesin... bu ulkeye gelen her turke soylenilen ilksey ` aman turklerden uzak dur`... bunu soylemesinin 2 sebebi vardir...1.si ya sizin aciginizi bulur sizi sikayet eder... 2.si sizi kullanmaya calisir.... bizim insanimiz buraya geldiginde herseyini unutuyor... mesela onunuzde bir sorun var... siz bu sorunu nasil cozeceginizi dusunurken bir turkten yardim istersiniz.... o da sorunu daha once yasamis ve cozmustur... ama size yardimci olacagina `ben bu sikintiyi yasadim sende yasayacaksin` mantigiyla yardim etmiyor... o yuzden muhabbet edeceginiz kisilerede dikkat edin... hani deriz ya `turkun turkten baska dostu yoktur` tamamen yalan... bu memleketteki turklerin %90i `hemseri hemseriyi gurbette opermis` lafini yasatiyor...


    aklima geldikce yazmaya calisacagim...
  • @Crazy
    öncelikle vakit ayırdığın ve uzunca bir paylaşımlarını yazdığın için çok teşekkür ederim hacım
    tamamen haklısın
    çalışma izni konusunda ki tamamen tecrübelerini ve öğrendiklerini süreç içerisinde bekliyorum çok teşekkür ederim
    Arkadaşlar şu bir gerçek ülkemiz bazı grupları tarafından çok iyi tanıtılıp bizi temsil etseler bile kanada gibi bir yerde Türk'lerin ne kadar abaza olduğu ve berbat bir topluluk haline geldiği açıkca ortada forumlarda böyle arkadaşları görünce şahlanıyorum arkadaş ne olursanız olun Özünüzü kaybetmeyin lütfen...
    dil konusunda çok haklısın crazy yaşadıkça öğreneceğiz.
    Çalışma izni ile ilgili bütün birikimlerini ve öğreneceklerini bekliyorum yol göstermen çok güzel çok teşekkürler.
    Çalışmalıyız çünkü ayakta kalmak için bunun yasal yollardan gitmeliyiz ve doğrusu.
    Hayırlı başarılar dilerim
  • crazy
    yazıların için çok teşekkür ederim.

    birşey danışmak istiyorum sizlere mart ayında havalar nasıl.
    kıyafet olarak neler getirmeliyim.
    :)
  • @crazy

    Ağzına sağlık,

    Yazının son paragrafında Türkler hakkında yazmış olduğun şeyler %100 doğru olup, harfi harfine altına imzamı atarım. Az bile yazmışsın. Buradaki Türklerin büyük çoğunluğu hakkında söylenecek o kadar çok şey var ki!!!

    Arkadaşlar, Türkün, Türkten başka dostu yoktur lafı Kanada'da geçerli değildir. Bunu aklınızdan çıkarmamanızı rica ediyorum. Bu yazdıklarım, özellikle eğitim düzeyi düşük insanlar için geçerli olup, genel konuşuyorum. Tabiki içlerinde çok iyi insanlar da var. Ama %90 gibi büyük çoğunluğu malesef söylediğimiz gibi.
  • Buradaki herkese sesleniyorum nerede olursanız olun özünüzü kaybetmeyin gerçek Türk insanını temsil etmeniz temennisyle ALLAH hepimizin yardımcısı olsun dünyanın öbür ucundada kendi memleketimizde de...
  • @crazy/highway2010
    Sizlere katililiyorum.Bir Turk olarakta bu durumdan utanc duyuyorum acikcasi.Yapacak hic bir sey yok bunu degistirmek icin maalesef.
    Eskiden Turk ehliyetleri burda otomatik olarak gecerli oluyormus.Ancak bizim turkler herzaman isin hilesine gittiklerinden sahte belgelerle bunu defalarca suistimal ettikleri icin simdi turk ehliyetleri gecersiz ve sinava girmek zorundasiniz.Bu kucuk ornegi vermemdeki sebep sadece bir kac kisinin davranisisin gelecek nesillere etkisini belirtmekti.Simdi yeni gelen herkez bu surecle ugrasmak zorunda.Bu gune kadar hangi turke danistiysam bir sey icin ve soyledigi seyin dogru oldugunu dusunup o yolu izlediysem agzim yandi.Araba tamircim turktu,muhasebecim turktu,bir cok arkadasim turktu ve inanin basim agridan kurtulmuyordu.Ne zaman tamamen bunlari degistirdim agrisiz asim derstsiz basim oldu simdi.
    Kulaktan dolma bilgilerle insanlari yonlendirmeye calismak bizde zaten.Oysaki burasi Kanada.Herkezin durumu cok farkli burda.Halen devleti nasil dolandiririm tax odemekten nasil kacarim uckagitciligi icinde millet.Zaten bu mantikta olanlarin %90 da geleli 10 yil olmasina ragmen halen pizzacida,araba yikama islerinde omurlerini curutuyorlar.
    Ilk geldigim senelerde tanistigim birisi vardi,Ben yeni gelmisim ingilizce filan cat-pat iste tanistigim elemansa ancak bir kahve alcak duzeyde ingilizcesi var.Sormustum laf olsun diye "Sen TV izlediginde anliyormusun filan diye.Eleman bana dediki : tabi hatta altyazi bile acmiyorum ben :))) ya adam kahve istiyor kac sekerli oldugunu soylemeye aciz tv izleyince tamamini anliyormus :)) aklima geldikce gulerim buna hep.Burda hep boyle tipler iste.Senden once gelmis herseyi bilir ama burnuda bir turlu pislikten cikmaz tipler.
    Sacma sapan arkadaslik iliskileri,cekememezlik,ben yaptim o yapamaz insallah dusuncesi ve surekli engelleme ile dolu bir hayat devam ediyor turklerin arasinda.
    Bu durumu aciklayan kisa bir fikra yazmak isterim bilen bilir gerci bir cok seyi ozetleyen bir durumdur aslinda.
    Adamin biri olur ve cehenneme gider.Cehennem zebanisi ona cehennemi gezdirirken kaynayan kazanlarin oldugu yere gelir ve derki:
    -Bak her ulkenin kazani var ve basinda bir cehennem zebanisi bekler kazandan cikmaya calisin olursa basina tokmakla vurur ve cikmasini engeller.
    Adam sorar:
    -Burdaki kazanin yaninda zebani yok neden boyle der.
    Zebani;
    -Gerek yok cunku burasi Turklerin kazani disari cikmaya calisan biri olursa eger,nasil olsa baska bir turk onu pacasindan tuttugu gibi asagi ceker.
    Sanirim bu durumu guzel bir sekilde ozetliyordur..Saygilar,sevgiler...
  • @future
    Eline,ağzına sağlık tamamen katılıyorum ancak 1 kişide olsa bir Türk olarak üzerimize düşenlerimi bizler yapalım çalışalım mücadele edelim ALLAH mücadele edenler sever ve yardım eder.
  • Uzun zaman once, is geregi Berlin'de bulunuyordum. Bir arkadasla beraber, o sirada hasta olan baska bir arkadas icin yiyecek icecek aldik. Ilk kez evine gidecegimiz icin haritaya bakip en yakin metro istasyonunda indik ama birkac cikis oldugundan yonleri karistirdik. Yurumege basladik, hala sokak ortada yok, bir apartmanin girisinde Turkce konusan bir kac kisi gorup aradigimiz sokagi sorduk. "Siz yabancisiniz degil mi" dediler ve cok yanlis yere geldigimizi ve uc dort durak geri gitmemizi soylediler.
    Tekrar metro istasyonuna donduk ama suphelenip trene binmeden tekrar duvardaki haritaya baktik. Hayir dogru yere gelmistik, biraz daha inceledikten sonra cikip aradigimiz evi bulduk. Adres sordugumuz beylerin yuz metre otesindeymis. Bu basit olay, orada karsilastiklarimizin en masumudur, hatirlatmak gerek. Daha neler neler gorduk, torbaya attik, agzini muhurledik. Can sagligi olsun dedik. Iste boyledir bu isler, Kanada manada hic farketmez, tabii istisnalar da var, ancak kurali bozmaz.