Kanada'da Gunluk Yasam
  • Merhabalar, su an Moskova'da yasiyorum ve bir yil icerisinde esim ve 2,5 yasindaki oglumla Kanada'ya ( ve buyuk ihtimalle Vancouver'a) dil egitimi icin gelme niyetindeyiz. Isin icinde cocuk olunca oradaki gunluk ve genel yasam hakkinda iyi bir bilgiye sahip olmak zorunda kaliyorsunuz ve iyice arastirma yapmak. Siteyi oldukca detayli okudum, inceledim ve bir cok bilgiye ulastim. Ozellikle Erim Tuna'nin gunluk yasam konusundaki detayli sorularini (bkz.eski arsiv) cok faydali buldum ve ozenle cevaplayanlara da takdirlerimi sunuyorum. Benim de bir kac sorum olacakti;

    1. Kanada'da sade yogurt bulunuyor mu? (beyaz peynir bulunmus galiba:))
    2. Marketler kaca kadar acik? (burada 24 saat acik, saniyorum Kanada'da da 24 saat acik marketler varmis ama hangi sehirlerde?)
    3. Meyve ve sebzenin bulunabilirligi nedir? Fiyatlari nasildir?(Sanirim et oldukca ucuzmus ve meyve de pek bulunmuyormus, bulunsa da Turkiye'deki gibi ucuz ve kaliteli degilmis)
    4. Cocuk kresleri hangi kosullarda kayit kabul ediyorlar ve kayit icin belli tarihler var mi?
    5. Ulasim nasil yapiliyor, alternatifler ve aylik masrafi (okula vs. e ulasmak icin) konusunda fikir verebilir misiniz ? (Saniyorum taksi pahali imis Turkiye'ye gore. Moskova'da ise taksi neredeyse yok, yoldan gecen herhangi bir araca binebiliyorsunuz ve oldukca ucuz bu yuzden)
    5. Kiralik ev tabirleri nelerdir? 1 oda ne demektir mesela?(Turkiye'de 1 oda 1 salon tabiri vardir, Moskova'da 1 oda sahiden de 1 odadan, mutfak ve banyodan ibarettir)

    Simdilik aklima takilanlar bunlar, geldikce yazarim. Saniyorum soru ve cevaplarin foruma yazilmasi bir cok kisinin faydalanmasini saglayacaktir.

    Tesekkurler.
  • ErincErinc
    Yönetici
    Merhabalar,
    1. Kanada'da Turkiye'de satilan yogurtlara cok benzer yogurt bulabilirsiniz. Benim deneyimlerime gore bize en yakin yogurt tibi "Balkan Style" olarak satiliyor. Dediginiz gibi her cesit peynir bulma sansiniz da var.

    2. Genelde buyuk marketler (Migros tarzi) 11-12'ye kadar acik. 24 saat acik market bulabilmeniz kolay degildir, ancak Seven Eleven gibi acil ihtiyaclarinizi karsilayacak marketler 24 saat aciktir.

    3. Meyve ve sebze kesinlikle Turkiye'deki kadar kaliteli, lezzetli ve ucuz degil. Hemen hemen herseyi bulabilirsiniz, ancak mevsimine gore cok pahali olabilir. Alisveris yaptiginiz yere gore et fiyatlari genelde uygundur. Ornek fiyatlari buradan kontrol edebilirsiniz: http://www.thriftyfoods.com/common/index.html

    4. Bu soruya Gulcan hanim daha iyi yanit verebilir.

    5. Ulasim konusunda Kanada cok iyi bir altyapiya sahiptir. Metro ve otobuslerle heryere gitmeniz mumkundur. Bunlarin aylik pasolari da ozellikle ogrenciler icin uygun fiyatlidir. Taksiler pahalidir ve gunluk ulasim icin cok tercih edilmez.

    6. 1 bedroomlar 1 oda + 1 salon + mutfak ve banyodan olusmaktadir. Sadece tek odadan olusan uniteler bachelor veya studio olarak bilinmektedir.

    Daha baska sorulariniz olursa yazabilirsiniz.

    Saygilar...
  • Bu kadar suratli ve aciklayici cevaplar verdiginiz icin cok, cok tesekkur ederim. Siteniz oylesine bilgilendirici ki ( Dogru bilgi, kolay erisim, son derece profesyonel gorunum ve isinin ehli, samimi yoneticiler) Kanada hakkinda bilgilenmek icin bu siteden baska yere bakamaz oldum nerdeyse. Ellerinize saglik.
  • Benim bildigim burada kreslerin kabul kosulu yok.
  • merhaba arkadaşlar bende inşallah ağustos başında 6 aylığına toronto'ya gidiyorum.AOL.ca'dan ürünlere baktım ancak Türkiye'de kullandığımız çoğu şey orada yok(ör: elidor,clear,ipana...)Bunlar normal marketlerde bulunabilir mi?Fiyat olarak günlük hayatta kullanabileceğimiz eşyaların fiyatları buradan çok farklı mıdır?Ayrıca kullanabileceğim ıvır zıvırı buradan götürmek istiyorum ancak uçaklardaki bagaj limitini tam olarak bilemiyorum.En fazla kaç kg. veya kaç parça eşya alabiliyoruz?Limiti aşarsa ne kadar ekstra ücret vermek zorunda kalırım?
  • ErincErinc
    Yönetici
    Merhaba,
    Elidor, clear, ipana gibi urunlerin aynisi bulamayabilirsiniz. Ancak bu urunler ureticileri tarafindan (Unilever mesela) farkli ulkelerde farkli isimlerde satilabiliyor. Ornek fiyatlar icin buraya bakabilirsiniz. Sampuan, dis macunu, fircasi gibi urunleri Kanada'da almanizi tavsiye ederim.

    Bagaj limitleri havayoluna gore degismektedir. Ornegin Lufthansa'nin limitlerini burada ve extra ucret tablosunu burada gormeniz mumkundur.
  • Merhaba tekrar,
    Kanada'da online alisveris siteleri nelerdir? Bu sekilde yukaridaki ornekteki gibi karsilastirma yapabilir, fikir edinebiliriz.

    Tesekkurler.
  • Merhaba
    Benim merak ettiğim Kanada'da havaalanlarında karantina uygulamasının yapılıp yapılmadığıyla ilgili. Terrier cinsi tüm aşıları yapılmış olan köpeğimi de beraberimde götürmek istiyorum. Bu konuda beni bilgilendirirseniz sevinirim.
  • Merhaba arkadaşlar

    Toronto'ya öğrenci olarak gideceğim acaba orada banka hesabı açtırmam mümkün mü?Komisyon,ücret v.s. ödememek için hangi bankayı kullanmam gerekir?
  • Hesap actirman mumkun. Turkiye'den havalelerde illaki komisyon odersin.
  • ortak olarak sadece 3 banka var bildigim. hsbc ing bank ve citibank ama hala herhangi bi citi bank subesi gorebilmis degilm vancouverda. ben hala bi hesap acmis degilim. kredi karti super bi yontem. vakifbank( recommended) gidip durumunu anlatiyosun. bi kredi karti cikariyosun(visa) burda harciyosun ordan oduyolar.ekstra masrafi yok.nakit cekemiyosun o kotu. KLM havayolu sirketi 2 adet 23 kiloluk bide tek sirt cantasina izin veriyo.ekstrasini bilmiyorum. sanirim 150 dolar gibi ucuk bi fiyatti ama emin degilim. paso ucreti 99 dolar vancouverda 2 zone. bolgelere ayirmislar semt semt. bi semt icinde dolasicaksan 1 zone. bi semtten digerine gideceksen 2 zone. bi semtten baska semte giderken arada bi semt geciyosan 3 zone. tekli fiyatlari 2.5 3.75 ve 5 dolar.
  • vancouver da egitim gormeyi dusunen cocuklu biri olarak mumine hnmin 4. sorusunun cevabini cok merak ediyorum.
  • herhangi bir sartlari yokmus diye duydum ben ama resmi bir agizdan degil bu bilgi. Ama tarihlerini bilmiyorum, o da olsa olsa eylul-subattir diye tahmin ediyorum. Esra hanim sizin cocuk ne kadarlik ve siz ne okumaya gidiyorsunuz?
  • Cocuk kreslerinin yasal olarak kosullarını bilmesemde ; buraya aldıgınız vize türüne göre değişir.İltica yoluyla geldiğiniz an Canada hükümeti cocuklarınız için gerekli olan day-care hizmetini ücretsiz olarak sağlayacaktır. Bunlar için kayıt , zaman , vesaire gibi prosedürlerin oldugunu tahmin etmiyorum. Fakat turist veya öğrenci vizesiyle gelecekseniz community center veya diğer özel day-care centerlardan hizmet alabilirsiniz. Özellikle community centerlarda ki fiyatlar oldukca ucuz. Bu arada community centerların tam türkçe karşılıgını bulamadıgım için ingilizce olarak yazdım.Umarım anlayısla karsılarsınız.
  • psikoloji okumayi dusunuyrm fakat ancak 2010 yazinda gidebilirim o zamana kadar da ins ing halledecem.oglum 2,5 yasinda bu konuda sizinle ayni sartlara sahibiz:)
  • arkadaşlar toronto bildiğiniz Türk marketi var mı?özellikle türk çayı veya sucuk satan:)internette bulduğum tüm marketler başka biyere taşınmış.greek town'a çok yakın biryerde oturuyorum fakat hiç rastlamadım şimdiye kadar
  • merhaba ben kanada vatandasıyım fakat 7 yasımdan beri türkiyede yasıyorum 1 sene sonra vancouver e dıl okulu nedenıyle tasınmayı dusunuorum konuyla belki alakasız olucak ama durumu iyi olmayan kanada vatandaslarına durumunu duzeltene kadar ev verıyorlarmıs acaba dogru mu??
  • neriman: kanada vatandasi isen dil okulu icin para odemene bile gerek yok, vancouver gittiginde, newcomers basvur onlar sana bedavadan bir dil kursu ayarlar. hadi illada normal dil kursuna gitmek istiyorsan student loan a basvur onlar dil kursunu oder. diger soruna gelince ,sanmiyorum oyle birsey duymadim, belki welfare a basvurursan alabilirsin birseyler ama tam emin degilim. ayriyeten is bulup calisabilirsin kolayca.
  • buraya gelince gorcen durumu iyi olmayan kanada vatandaslari nasil yasiyo. karton ustunde sokakta. ustune ortecek carsaf bulanlari sansli olanlar. senin durumun elbet o kadar kotu degildir. olamaz zaten demek istedigim durumu cok daha kotu olan vatandaslar var sokakta yasayan. dedigin gibi bisi olsaydi bence hepsi evde yasardi :)
  • hukumet onlari barinaklardan attiktan sora heryer homeless kaynar hale gelmis.. zararsizlar belki evet ama geceleri dikkat edin derim arkadaslar ozellikle stanley park vs.. oralarda cok gec saatlere kadar durmayin ..
  • ErtiErti
    Moderatör
    "For here or to go" diyen kasiyerin suratına aval aval bakmayın.
    "Sariim mi yoksa, burda mı yicen" demenin ingilizcesidir o.
    Eğer mocha ya da latte için de aynı şeyi sorarlarsa o zaman bakabilirsiniz.
    Ben de anlam verememiştim çünkü.
  • Erti o sanırım "to go" olunca, başka kapak kapatıyor ama mokayı nereye kadar taşıyabilirsin ki? :)

    delfin, stanleyin oraları pek tehlikeli değil, yani ben hiç görmedim oralarda çok takıldık. Daha çok East Hastings'te olay var otobüsle geçmek bile ürkütücü. Hele East Hastings üzerinde köprü altında skate parka giderseniz Joyce-Collingwood niggaları arasında bulabilirsiniz kendinizi.
  • ErtiErti
    Moderatör
    Erim, cevabı vermişsin zaten. Moka işte.. Farklı kapak da taksan elde ne kadar sıcak tutabilirsin ki? :)
    Bir de Joyce-Collingwood niggaları da nesi abi? Vancouver'da nigga var da ben pek göremedim sanırım...
    Joyce-Collingwood nere, Skate Park nere, hoş adamlar Hong Kong, Hintli ve Filipinlilerden arta boş yer mi buldular ki Vancouver'a çöreklensinler. Anca böyle parklara dadanırlar işte :)

    Şaka bir yana, Vancouver'da ingilizce öğrenirken yaşamak tatil gibi birşeydir. Çok da kafaya takılanacak bir durumla yüzleşmezsiniz. Sadece hayatın tadını çıkarmaya, döndüğünüzde keşke şunu da yapsaymışım dememek için, sosyal olmaya bakın.

    Vancouver'da bir gelecek kurmak için yaşamak ise, yavaş yavaş dağın görünen kısmının ardına geçip bazı gerçeklerle yüzleşmektir. Bu durumda yılmayıp devam etmek ya da pes etmek; hem azim, motivasyon, maddi durum ve de şans faktörleriyle yakından alakalıdır.
  • SLM ARKADAŞLAR.. BEN DE GİTMEK İSTİYORUM VE İLK İŞLEM NEDİR? NE YAPMAK GEREK.. BİRAZ YAŞANTIYA YGUN BİR KONU DEĞİL AMA. ARAŞTIRMADAYIM HENUZ. HOŞÇAKALIN
  • Kanadanın Manitoba eyaletine yerleşmeyi düşünüyorum.
    öğrenmek istediğim
    Manitobada Türk Vatandaşlar bulunuyor mu?
    herhangi bir dernekleri varmı?
    Bir araya gelınebılıyormu?
  • Erti east hastings yolu üzerinde gizli bir skate park var çamur bataktan geçmek gerekiyor oraya gitmek için ağaçlardan görünmüyor ilginç bir yer. collingwood'ta denk gelmişti bi kaç zenci ve illegal adamlar. hatta ordan tanıdığım bir çocuk #3 main street otobüsünde yaşlı adamla küfürleşmişti.

    canadian nickli kullanıcı, manitoba'da koç üniversitesinin anlaşmalı olduğu bir üniversite var. sanırım orda Türklerle karşılaşabilirsiniz.

    ismail özçiftçi bey, ilk işlem ne için gideceğizi belirlemektir.